top of page
Снимка на автораЧАР ТЕКСТИЛ

Интериорен дизайн за хотели – психология на цветовете според тенденциите в хорека сектора.

Проектирането и интериорният дизайн на хотели бързо се променя, за да отговори на постоянно трансформиращите се нужди на днешния клиент. Интериорът днес е насочен предимно към гъвкав дизайн. Основната му функция е да препрограмира атмосферата в цялото пространство.


Модерният хотел на 21-ви век се явява като дом далеч от дома – място за отдих и почивка. Все повече хотели се опитват целенасочено да създадат уюта на дома, защото колкото по-удобно се чувстват гостите му в него, толкова по-голяма е вероятността те да останат по-дълго и да се връщат отново и отново. Едновременно с това, често се проектират обекти, в които всяка стая е сама по себе си уникална и различна в сравнение със стаята до нея - точно както домовете ни са различни и индивидуални. За целта, дизайнерите на хотели смесват стилове, текстури и цветове, така че отделните пространства на хотела да не са съвсем съвместими, но въпреки това да комуникират помежду си. Специалисти от туристическия бранш потвърждават, че гостите вече предпочитат по-естествена, уютна и индивидуална домашна обстановка, без да се лишават от лукса и комфорта на почивката.



В следната статия ще обърнем конкретно внимание на влиянието на цветовете в интериора на хотела, защото ние от ЧАР добре знаем, че в създаването на интериорен концепт, цветовата палитра винаги е един от най-важните елементи. Поради това е изключително необходимо тя да бъде съобразена с аудиторията към която е насочен хотела.


Важно е да се отбележи, че цветовете обикновено предизвикват сходни реакции при повечето хора, но според тяхната наситеност и нюанс, те могат драстично да променят настроението в обекта. Съществува мнение, че светлите цветове се възприемат като по-ефирни и придават повече светлина в пространството. Тъмните цветове в контраст, придават тежка и интимна атмосфера. Дали това е така, ще разберете в следващите редове.


Нека започнем с неутралните цветови схеми в интериора считани за класика. Забелязваме, че през 2018 г. все повече хотели се отказаха напълно от нея в полза на опушените ярки цветове, наситените цветове, богатите цветове. И всичко това, за да хванат окото на потенциалните клиенти.



Наблюдава се засилен тренд в бутиковите хотели, които са насочени към по-млада аудитория, да включват зелени и пролетни тонове в своите палитри. Разбира се, зеленото е популярно и за спа центрове, тъй като тези пространства обикновено обещават на клиентите презареждане и подмладяване или с други думи - връщане към младостта.



Жълтия цвят е символ на слънцето и оптимизма – жълт акцент в интериорния текстил или аксесоар в този цвят е достатъчен, за да оживи помещението. Бледо жълти нюанси за стените или тавана ще създадат същия ефект. Особено ефективен цвят е и за стимулиране на комуникационните процеси между клиентите в общите части или в тези части на хотела предназначени за събития или други групови срещи.


Розовото и цикламата обикновено се свързват с женствеността. Разглеждайки ги в тяхната цялостна палитра, те ще сътворят атмосфера на свежест и комфорт със сладък привкус. Акцентите от топло розово или фуксия ще придадат блясък и изтънченост, особено когато се добавят и метални елементи в интериора. А що се отнася до пурпурното, символ на богатство и лукс, то е идеално за стаи с високи тавани или много лъскави повърхности.



Лилавото, като например лавандуловите нюанси, са едни от най-релаксиращите и в същото време тонизиращи цветове , което ги прави изключително подходящи за спа хотели с минерални извори или за мокрото помещение на хотелската стая.


Червеното (особено ярко червено) е сравнително тежък и силно въздействащ цвят, но същото изключително стимулиращ и запомнящ се. Ако го използвате за хотелската стая, най-добре е да го съчетаете с по - неутрални акценти за баланс. Този цвят е най - подходящ за гастрономическите пространства на хотела, както и тези за разговори, като конферентни зали, холът от апартамент или всяка обща част.


Синьото продължава да бъде един от най-универсалните цветове за хотелска стая. Обикновено се свързва със спокойствието, поради това е най-често срещания избор за хотелска стая. Освен това синият цвят контролира концентрацията, интуицията, фантазията и извънсетивните възприятия.



Неутралните цветове, като бяло, черно, сиво и кафяво, обикновено се използват като балансиращ елемент за по-ярки оттенъци на червеното, жълтото и синьото. Класическа тенденция е и използването само на сиви и бели палитри, особено когато се смесват с подходящото количество естествено дърво. Тези неутрални тонове дават чувството за чистота и мирно усещан, за което хората жадуват.



Земни тонове - цвят глина и пясък - осигуряват усещане за стабилност. Но неправилно комбинирани, могат да създадат и една скучна, ретро атмосфера.


Комбинацията от синьо и оранжево остава и през тази година една от класическите палитри. Чрез нея ще създадете перфектен баланс между студеното и топлото. А комбинацията от синьо и червено - два от най-диаметрално противоположните цветове - може да направи интериора уникален, показвайки новаторство и едновременно висок стил.

Ние от ЧАР вярваме, че възможностите за проектиране на интериорния дизайн на хотел са неограничени! Според нас, важен фактор е предварителното интегриране на дизайна в пространството, за да отговори на специфичните нужди на обекта. Когато се изготви професионално от специалисти още в начален етапа, трансформацията на хотела ще бъдат най-успешна. Не случайно, през изминалите 20 години най-добрите интериорни дизайнери и мениджъри на хотели се обърнаха към професионалния опит на ЧАР, тясно специализиран във вътрешната архитектура и текстилната индустрия. След всеки реализиран проект, получавайки обратна връзка от нашите клиенти, изградихме ясна стратегия за изпълнението на все по-големите изисквания за качество и стил в хорека бранша. Предлагаме своите знания, продукти и дългогодишна практика, за да постигнете хармоничен резултат при избора на цветове и материи. Можете да разчитате на нас за експертни съвети по време на Вашия избор, както и на професионален подход и персонално обслужване.


0 коментара

Comments


bottom of page